خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۱ شهريور ۱۴۰۲

پس از بازگشت به ایران؛

دیدار آرین غلامی با سرپرست فدراسیون شطرنج

به گزارش روابط عمومی، طبق وعده دکتر شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج مبنی بر بازگشت استاد بزرگ آرین غلامی به کشور و حضور در فدراسیون این اتفاق رخ داد.

بر اساس این گزارش استاد بزرگ آرین غلامی به محض بازگشت از کشور ترکیه به دیدار دکتر عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج رفت

در این دیدار صمیمانه آرین غلامی ضمن تبریک انتصاب دکتر عظیمی به عنوان سرپرست فدراسیون از پیگیری های ایشان در خصوص رفع مشکلات ورزشکاران و هم چنین کسب اطلاعات از آخرین وضعیت آنها تقدیر کرد.

استاد بزرگ شطرنج ایران در ادامه گفت: پس از اینکه برای ادامه تحصیل راهی کشور ترکیه شدم متاسفانه اخباری مبنی بر مهاجرت من منتشر شد که واقعیت نداشت و صرفا گمانه زنی و بعضا حاشیه سازی بود.

آرین غلامی افزود: البته باید اذعان کنم که از شرایط فدراسیون و شطرنج کشور هم رضایت نداشتم ولی هیچ گاه سفرم برای مهاجرت نبود تا اینکه پس از تماس شما(دکتر عظیمی) و پیگیری صورت گرفته تصمیم گرفتم به کشورم برگردم.

وی اظهار کرد: زمستان سال 97 پس از اینکه در مسابقات بین‌المللی ریلتون سوئد در حمایت از مردم مظلوم فلسطین مقابل نماینده رژیم صهیونیستی مسابقه ندادم طی دیدار خاطره انگیز و فراموش نشدنی که با سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز داشتم و آن هدیه(انگشتر) که بهترین مدال من تاکنون بوده را از ایشان دریافت نمودم عرض کردم، آن اقدام من گوشه کوچکی از کار و مسیری بود که حاج قاسم عزیزمان و شهدای مدافع حرم انجام دادند تا همه در کنار هم به هدف‌مان نزدیک شویم.

غلامی گفت: سردار سلیمانی معتقد بود همه ما باید در عرصه خودمان بهترین باشیم و به یکدیگر کمک کنیم؛ فرقی هم ندارد که در میدان جنگ باشد یا عرصه ورزش. در واقع می‌گفت که همه باید با یکدیگر در ارتباط باشند و به هم کمک کنند، من هم با مد نظر قرار دادن این نکته سردار با خودم عهد کردم در تمام عرصه های زندگی ام سعی کنم بهترین باشم و برای اعتلای ایران عزیز تلاش کنم.

در ادامه این نشست دکتر شهرام عظیمی با تقدیر از لبیک استاد بزرگ آرین غلامی به دعوت فدراسیون برای بازگشت به کشور و حضور در فدراسیون از این جوان نخبه کشورمان تشکر کرد.

سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: ایران اسلامی از داشتن جوانان بی شماری چون آرین غلامی بر خود می بالد که در عین نخبگی و با وجود کمی و کاستی های موجود همچنان به مردم و میهن خود متعهد هستند.

دکتر عظیمی افزود: از روزی که ماموریت اداره فدراسیون شطرنج به من سپرده شد به مانند مسئولیت های گذشته ام با خودم عهد کردم به عنوان سرباز مردم، رهبری و نظام تمام تلاشم را به کار ببندم تا ضمن کاهش حاشیه ها در شطرنج به برنامه ریزی برای بازگشت امید و اعتماد به این رشته اقدام کنم.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه های خودم را پیگیری وضعیت ورزشکارانی مانند احسان قائم مقامی و آرین غلامی گذاشتم که در خارج از کشور حضور داشتند به همین دلیل طی تماس با این عزیزان درخواست دادم به خانه خود(فدراسیون شطرنج) بازگردند و در مسیر رشد و توسعه این رشته و افتخار آفرینی برای ایران اسلامی مشارکت کنند که انصافا مورد استقبال این عزیزان قرار گرفت و خوشحالم که استاد بزرگ آرین غلامی اولین قهرمانی است که به این درخواست لبیک گفت.

در این نشست دکتر شهرام عظیمی و استاد بزرگ آرین غلامی در خصوص موضوعات مختلف به گفت و گو نشستند.

آرین غلامی سال 97 در مسابقات ریلتون سوئد از رقابت با ورزشکار رژیم صهیونیستی خودداری کرد، اقدامی که بازتاب گسترده ای داشت و مورد تمجید مسئولان لشگری و کشوری قرار گرفت به گونه ای که همراه خانواده اش با مقام معظم رهبری دیدار کرد و مورد تقدیر ایشان قرار گرفت، دیداری که با این جمله از مقام معظم رهبری جاودانه شد؛ به به! خیلی خوب. خیلی خوشحال شدم آقای غلامی، آقای آرینِ گل. خوشحالیم که بحمدالله شماها را داریم. برای آینده‌ی کشور شماها سرمایه‌اید؛ این سرمایه را نگهدارید.