خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۲ شهريور ۱۴۰۲

در ادامه برنامه های دکتر عظیمی؛

دیدار سرپرست فدراسیون شطرنج با معاون ورزش و جوانان تولیت حرم امام خمینی(ره)

به گزارش روابط عمومی، دکتر شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج در ادامه برنامه های خود با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) ضمن تجدید میثاق با آرمان های رهبر کبیر انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر، با حجت الاسلام سید داود افضلی معاون ورزش و جوانان تولیت حرم امام خمینی(ره) دیدار و گفت و گو کرد.

سرپرست فدراسیون در این دیدار با تشریح وضعیت کنونی رشته شطرنج ایران در ابعاد ملی و بین المللی از برنامه های خود برای بهبود شرایط و توسعه کمی و کیفی این رشته خبر داد.

دکتر عظیمی با تقدیر از نگاه ویژه دلسوزان نظام به ورزش کشور به ویژه در تولیت حرم امام(ره)، خواستار اجرای برنامه های مشترک بین فدراسیون شطرنج و معاونت ورزش و جوانان تولین حرم حضرت امام خمینی(ره) شد.

سرپرست فدراسیون شطرنج با طرح پیشنهاداتی از جمله برگزاری رقابت های بین المللی جام کشورهای مقاومت به میزبانی حرم امام(ره)، برگزاری دوره های دانش افزایی بینش امام خمینی(ره) در حوزه ورزش برای مربیان و برگزاری مسابقات رده های سنی و مسابقات سیمولتانه این برنامه ها را شرح داد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام سید داود افضلی معاون ورزش و جوانان تولیت حرم امام خمینی(ره) با استقبال از برنامه فدراسیون شطرنج و نگاه دکتر عظیمی به جهت توسعه کمی و کیفی این رشته به ویژه در حوزه مسائل فرهنگی از پیشنهادات مطرح شده استقبال کرد.

معاون ورزش و جوانان تولیت حرم امام خمینی(ره) افزود: امام خمینی(ره) همواره در مواجه با ورزشکاران و دست اندرکاران ورزش بر این مقوله فرهنگی، اجتماعی توجه ویژه داشتند که همین امر نشان از اهمیت ورزش در بخش های مختلف جامعه دارد.

یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این نشست برنامه ریزی و هماهنگی جهت دیدار سرپرست فدراسیون شطرنج با مراجع عظام تقلید بود که حجت الاسلام سید داود افضلی معاون ورزش و جوانان تولیت حرم امام خمینی(ره) قول مساعد در خصوص پیگیری موضوع را دادند.

در این دیدار سرپرست دبیری و تعدادی دیگر از اعضای فدراسیون، دکتر عظیمی را همراهی می کردند.