خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۸ شهريور ۱۴۰۲

در محل فدراسیون انجام شد؛

پدر سلما همتیان دختر قهرمان شطرنج آسیا با سرپرست فدراسیون دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی، پدر سلما همتیان قهرمان مستعد و خوش آتیه شطرنج ایران که سال گذشته توانست با شایستگی مقام قهرمانی رده سنی زیر 8 سال شطرنج آسیا را به دست آورد، ضمن حضور در محل فدراسیون با دکتر شهرام عظیمی دیدار و گفت گو کرد.

در این دیدار آقای همتیان آخرین وضعیت سلما را تشریح و از برنامه ریزی های انجام شده برای وی سخن گفت.

وی در ادامه ضمن تشکر از زحمات مجموعه فدراسیون به ویژه دکتر عظیمی که در مدت کوتاه حضور خود توانسته جو آرامی را در شطرنج حکمفرما کند و با برنامه ریزی در حال توسعه کمی و کیفی این رشته در کشور است، خواستار حمایت های مستمر از قهرمان و نخبگان این رشته به ویژه دخترش سلما همتیان شد.

سرپرست فدراسیون نیز در این نشست ضمن تقدیر از زحمات والدین ورزشکاران وقهرمانان به ویژه خانواده همتیان برای پرورش نخبگان ارزشمندی چون سلما، فدراسیون را مکلف به برنامه ریزی و حمایت حداکثری از این استعدادها دانست.

دکتر شهرام عظیمی در ادامه گفت: به شخصه تمام توان خود را در طبق اخلاص گذاشته ام تا سرباز خدمتگزاری برای مردم و نظام باشم به همین دلیل پس از حضور در فدراسیون شطرنج سعی کردم ضمن برنامه ریزی و اقدام برای کاهش حاشیه ها، در کنار توجه به ورزش همگانی و قهرمانی، موضوعات فرهنگی را نیز در دستور کار قرار دهم.

وی افزود: ما به عنوان مدیران نظام اسلامی باید تلاش کنیم تفکراتی مانند سلما همتیان که پایبند به اصول و آرمان های انقلاب هستند را بیش از پیش رشد داده و مورد توجه قرار دهیم زیرا همین نونهالان و نوجوان آینده کشور را رقم خواهند زد.

سرپرست فدراسیون شطرنج در پایان با اعلام آمادگی فدراسیون برای حمایت از تمامی قهرمانان و نخبگان از برنامه ریزی در راستای ترویج بیش از پیش شطرنج خبر داد.

شایان ذکر است سلما همتیان شطرنج‌ باز 8 ساله‌ کشورمان آبان ماه سال گذشته موفق شد با حجاب کامل (چادر) در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا شرکت ضمن کسب 7/5 امتیاز به مدال خوش رنگ طلا برسد.