خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۸ شهريور ۱۴۰۲

ارائه گزارش رییس کمیته فرهنگی به سرپرست فدراسیون؛

تقدیر دکتر عظیمی از زحمات انجام شده در کمیته فرهنگی فدراسیون شطرنج

به گزارش روابط عمومی، در دیدار لاجوردی رییس کمیته فرهنگی با دکتر شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج، گزارشی از عملکرد این کمیته ارائه شد.

لاجوردی در این نشست با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته از اقدامات انجام شده سخن گفت و سرپرست فدراسیون را در جریان جزییات قرار داد.

در ادامه نشست دکتر شهرام عظیمی ضمن تقدیر و خدا قوت به رییس و اعضای کیمته فرهنگی فدراسیون شطرنج بابت زحمات انجام شده، موضوعات فرهنگی را از مهمترین رکن های ورزش عنوان کرد و افزود: به شخصه موضوعات فرهنگی همواره در اولیت برنامه هایم بوده است و پس از حضور در شطرنج این اولویت را دو چندان دیدم زیرا اثرگذاری بالا و شاخصه های ویژه موجود در خانواده شطرنج می تواند باعث بروز اتفاقات مثبتی در حوزه فرهنگ ورزش شود.

سرپرست فدراسیون گفت: با توجه به موارد مطرح شده در گزارش عملکرد کمیته و همچنین ظرفیت های موجود در فدراسیون باید اعضای کمیته فرهنگی و بصورت کلی تمامی ارکان فدراسیون تلاش های مضاعفی برای ترویج هر چه بیشتر موضوعات فرهنگی در بخش های مختلف داشته باشند.

دکتر عظیمی در پایان خاطر نشان کرد: فرهنگ و ورزش دو عنصر مولد و محرک جامعه هستند که باید با برنامه ریزی در هم آمیخته شوند تا اثرگذاری لازم را داشته باشند به همین دلیل شطرنج به واسطه فضای نخبگانی می تواند در این عرصه جز پیشگامان باشد.