خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۲ شهريور ۱۴۰۲

مربی هلندی(روسی) در گفت و گو با سایت فدراسیون؛

تیویاکف: آینده شطرنج ایران بسیار درخشان است/به موفقیت تیم ملی در بازی های آسیایی خوشبینم

به گزارش روابط عمومی، سرگی تیویاکف مربی هلندی(روسی) تیم ملی در گفت و گویی از علاقه خود به ایران، آینده شطرنج کشور و وضعیت تیم ملی پیش از بازی های آسیایی هانگژو سخن گفت.

تیویاکف در ابتدا با ابراز خوشحالی از سفر مجدد به ایران گفت: من به کشورهای زیادی سفر کرده ام به گونه ای که می توان گفت یک جهانگرد حرفه ای هستم اما همواره ایران کشور مورد علاقه من بوده زیرا این کشور دارای مردمان خوب و با محبت، فرهنگ غنی، شهرهای زیبا و البته شطرنج بازان مطرحی است.

مربی هلندی(روسی) تیم ملی افزود: اکنون خرسندم به بهانه همکاری با تیم ملی فرصت مجددی دست داد تا در ایران حضور یابم با جوانان خوش آتیه شطرنج ایران در قالب تیم ملی پیش از اعزام به بازی های آسیایی کار کنم.

سرگی تیویاکف اظهار کرد: در دوران بازی با اکثر اساتید بزرگ شطرنج ایران رقابت کرده ام به همین دلیل شناخت خیلی خوبی از شطرنج کشور و قهرمانان آن دارم که باعث شده راحت تر بتوانم با ملی پوشان کار کنم.

مربی تیم ملی شطرنج ایران ادامه داد: سال های نه چندان دور ایران دارای تک ستاره هایی مانند استاد احسان قائم مقامی بود اما اکنون نفراتی چون پرهام مقصودلو، سید محمدامین طباطبایی، بردیا دانشور و چندین چند نام دیگر خوش می درخشند و همین نکته نشان دهنده ظهور استعدادهای بیشتر در شطرنج ایران است، اتفاقی که به خوبی رشد و توسعه این رشته را در کشور نشان می دهد.

قهرمان اسبق اروپا افزود: در دیدار با ملی پوشان پس از آغاز اردوی تیم ملی و بررسی وضعیت آنها بسیار خوشبینم که این جوانان خوش آتیه در بازی های آسیایی موفق شوند و برای ایران کسب افتخار کنند.

مربی هلندی(روسی) تیم ملی در پایان ضمن اشاره به چگونگی ادامه همکاری با فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران پس از بازی های آسیایی هانگژو، گفت: به شخصه از شرایط و فضای موجود رضایت دارم و مایل به ادامه همکاری هستم اما این تمایل باید دو جانبه باشد به همین دلیل ادامه همکاری منوط به رضایت فدراسیون ایران و البته ملی پوشان است، البته در همین راستا صحبت هایی با آقای دکتر عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران انجام شده ولی تصمیم برای توافق نهایی پس از اتمام بازی های آسیایی اتخاذ خواهد شد.

اردوی آماده سازی تیم ملی شطرنج بزرگسالان ایران جهت حضور در بازی های آسیایی هانگژو چین از 8 شهریور آغاز و تا 15 شهریور تحت نظارت مهرداد اردشی سرمربی و سرگی تیویاکف مربی هلندی(روسی) تیم ملی ادامه خواهد داشت.