خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۲ شهريور ۱۴۰۲

حضور دکتر فرهادی زاد در فدراسیون شطرنج؛

بازدید نائب رییس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی شطرنج

به گزارش روابط عمومی، خانم دکتر مهین فرهادی زاد نائب رییس کمیته ملی المپیک عصر امروز با حضور در فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، با دکتر شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون، مهرداد اردشی سرمربی تیم ملی و استاد بزرگ مبینا علی نسب تنها بانوی ملی پوش اعزامی به هانگژو حاضر در اردوی تیم ملی دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش دکتر فرهادی زاد با اشاره به تلاش های صورت گرفته طی ماه های اخیر توسط فدراسیون شطرنج برای ایجاد فضای مطلوب از زحمات دکتر عظیمی تقدیر و ابراز امیدواری کرد این زحمات با درخشش ورزشکاران شطرنج ایران در بازی های آسیایی به بار بنشیند.

نائب رییس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران گفت: شطرنج از رشته های پر استعداد و قابل اتکاء به شمار می رود که امیدها همواره نسبت به درخشش آن در رقابت های بین المللی وجود داشته است.

دکتر فرهادی زاد در خصوص مبینا علی نسب تنها بانوی شطرنج باز کاروان اعزامی ایران به بازی های آسیایی هانگژو اظهار کرد: حضور در چنین آوردگاهی برای دختر محجوب و خوش آتیه ای مانند مبینا علی نسب با شرایط موجود قطعاً موفقیت محسوب می شود لذا امیدوارم این موفقیت با درخشش دختر شایسته کشورمان شیرین تر شود.

وی افزود: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان تمام تلاش خود را خواهند کرد تا ورزشکاران کشورمان به ویژه اعضای تیم ملی شطرنج ، خاصه خانم مبینا علی نسب مورد حمایت حداکثری قرار گیرند تا با دغدغه کمتر و شرایطی ایده آل تر به مصاف رقبای خود بروند.

نائب رییس کمیته ملی المپیک در این نشست ضمن گفت و گو با استاد بزرگ مبینا علی نسب و مهرداد اردشی سرمربی تیم ملی آخرین وضعیت این بانوی ورزشکار را پیش از اعزام به بازی های آسیایی جویا شد.

در ادامه این نشست دکتر شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج ضمن تقدیر از حضور دلگرم کننده و مجدانه خانم دکتر فرهادی زاد گزارشی از وضعیت آماده سازی تیم ملی و برنامه های در دست اقدام جهت حضور موفق در بازی های آسیایی هانگژو ارائه کرد.

سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: با وجود مشکلات عدیده و شرایط مالی نامطلوب فدراسیون تلاش کردیم یکی از مربیان خوب بین المللی را برای آماده سازی بهتر ملی پوشان به کشور دعوت کنیم که در همین راستا با آقای سرگی تیویاکف مربی هلندی(روسی) و قهرمان اسبق اروپا به توافق رسیدیم و ایشان هم اکنون در کنار آقای اردشی سرمربی تیم ملی بر تمرینات ملی پوشان نظارت دارند.

دکتر عظیمی با اشاره به شرایط شطرنج بانوان از خانم مبینا علی نسب به عنوان استاد بزرگ خوش آتیه ای نام برد، فردی دارای ویژگی های شخصیتی بارز که در کنار کیفیت بالای حرفه ای باعث شده به الگویی مناسب برای شطرنج بانوان ایران تبدیل شود.

وی افزود: با وجود حضور قهرمانان جهان و آسیا در قالب تیم های ملی حاضر امیدواریم خانم علی نسب بتواند خوش بدرخشد و باعث رشد هر چه بیشتر شطرنج در بخش بانوان شود.

سرپرست فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران در پایان ضمن تقدیر مجدد از حضور نائب رییس کمیته ملی المپیک در اردوی تیم ملی شطرنج، خواستار توجه ویژه این کمیته به استاد بزرگ مبینا علی نسب تنها بانوی شطرنج ایران در بازی های آسیایی شد و از دکتر فرهادی زاد خواست موضوعات مختص به شطرنج بانوان کشور را در دستور کار قرار دهند تا ان شاالله آینده بهتری برای بخش بانوان شطرنج ایران رقم بخورد.