خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۲۴ شهريور ۱۴۰۲

دکتر عظیمی در گفت و گو با سایت فدراسیون؛

سرپرست فدارسیون شطرنج: مهندس هاشمی بهترین گزینه برای سکانداری ورزش و جوانان است

به گزارش روابط عمومی، دکتر شهرام عظیمی سرپرست فدارسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران با ابراز خشنودی از معرفی مهندس کیومرث هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت به مجلس برای کسب رای اعتماد به عنوان وزیر ورزش و جوانان از نگاه عمیق رییس جمهور برای سپردن این مسئولیت به فردی دلسوز و آشنا به ورزش تقدیر کرد.

سرپرست فدارسیون شطرنج گفت: ورزش کشور در برهه کنونی نیازمند فردی به عنوان سکاندار بود که بتواند ضمن آشنایی با فضای حاکم بر آن، از تجربیات بالایی برخوردار باشد و دلسوزانه مسیر رشد و توسعه کمی و کیفی ورزش ایران را هموار کند.

دکتر عظیمی افزود: مهندس کیومرث هاشمی یکی از نمادهای مدیریت ورزش کشور طی سال های پس از انقلاب بوده که همواره در مسندهای مختلف توانسته اقدامات موثری را در راستای رشد و توسعه ورزش ایران صورت دهد به همین دلیل می توان به جرات گفت ایشان بهترین گزینه برای سکانداری ورزش و جوانان کشور محسوب می شود.

وی اظهار کرد: مهندس هاشمی علاوه بر شناخت خوب از فضای حاکم بر ورزش کشور، تجربیات گرانبهایی در بخش های مختلف مدیریتی به ویژه وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی به عنوان مدیر ارشد دارد که می تواند بسیاری از مشکلات موجود در ورزش کشور را مرتفع سازد.

دکتر عظیمی گفت: حاصل برکات تفکرات مدیریتی آقای مهندس هاشمی در تمام خانواده هایی که فرزند زیر 17 سال دارند محسوس است، ایشان در زمان معاونت وزارت آموزش و پرورش طرح سبا، ژیمناست، طناب ورز و... را ابداع و اجرا کردند که بسیاری از رشته های ورزشی ما را غنی و فرزندان ایران زمین را همواره سلامت و شاداب بیمه کرد.

سرپرست فدراسیون شطرنج خاطر نشان کرد: به عنوان عضو کوچکی از جامعه ورزش کشور بسیار خشنودم که ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران فردی پاک دست، مدبر و با تجربه مانند مهندس هاشمی را برای مدیریت بر عرصه مهم و تاثیرگذار ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده اند که الحق و الانصاف جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: حضرت آیت الله رئیسی با صداقت و تعهد به گفتمان خود در زمان انتخابات مبنی بر معرفی فردی ورزشی و سالم در مسند وزرارت ورزش و جوانان همچنان بر تعهدات خود استوار است.

دکتر شهرام عظیمی در پایان گفت: امیدوارم نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی با رای قاطع و حداکثری خود ضمن اعتماد به مهندس کیومرث هاشمی به عنوان وزیر ورزش و جوانان، گام های بلندی برای رفع موانع و رشد همه جانبه این حوزه مهم در کشور بردارند.