خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۶ اسفند ۱۴۰۲

امضاء تفاهم‌نامه فی‌مابین فدراسیون شطرنج و سازمان زندان‌ها

گسترش همگانی شطرنج در دستورکار؛

به جهت ترویج و توسعه فعالیت‌های شطرنجی در سطح زندان‌های کشور، تفاهمنامه‌ای فی‌مابین سازمان زندان‌ها و فدراسیون شطرنج با حضور استاد بزرگ شادی پریدر و کاظم دستگردی سرپرست و دبیر فدراسیون شطرنج به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، این تفاهم‌نامه با هدف گسترش فعالیت‌های شطرنجی، آموزش زندانیان داوطلب برای حضور در مسابقات و رویدادهای مراکز اصلاحی و تربیتی و هم‌چنین مسابقات برخط ویژه زندانیان در سطح ملی و رقابت‌های بین‌المللی زندانیان جهان امضاء شد. در این نشست مقرر شد نیازمندی‌ها و وسایل مرتبط با رشته ورزشی شطرنج با تعامل طرفین برای فعالیت‌های آموزشی و مسابقات تامین شود.

در این جلسه استاد بزرگ پریدر ضمن تاکید بر ضرورت پرداخت به مسائل همگانی از سوی فدراسیون و ترویج و توسعه شطرنج در راستای کشف استعدادهای نهفته، اظهار کرد: فعالیت‌های شطرنجی در سطح اماکنی هم‌چون زندان‌ها ضمن تاثیرات فرهنگی خود باعث برکات ویژه‌ای خواهد شد و رقابتی سالم میان زندانیان برقرار می‌شود.

سرپرست فدراسیون شطرنج خاطرنشان کرد: امیدواریم تاثیرات مثبت این اقدام که نتیجه تفاهمنامه و مساعدت دو ارگان است به زودی آشکار و در افزایش روحیه و امید به زندگی افراد حاضر در این فضا موثر باشد.

شادی پریدر در پایان گفت: اهدای صفحه مهره شطرنج، برگزاری کارگاه و کلاس‌های آموزشی برای زندانیان، برگزاری مسابقات سیمولتانه و رقابت‌های شطرنج بخشی از مهم‌ترین مفاد تفاهم‌نامه است.