خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۰۷ اسفند ۱۴۰۲

فراهم کردن بهترین شرایط فنی برای اعزام ملی پوشان به المپیاد جهانی با تاکید استاد بزرگ پریدر

در جلسه کمیته فنی مطرح شد؛

سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: «تیم ملی» سرمایه فدراسیون شطرنج است و ضرورت دارد تصمیمات کمیته‌های ما هم‌چون کمیته فنی که از مهم‌ترین کمیته‌های فدراسیون شطرنج است در پیشرفت و توسعه فنی عملکرد ملی پوشان و استعدادهای رده سنی شفاف و موثر باشد و شاهد ماحصل و دست‌آوردهای خوبِ مصوبات تایید شده باشیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، جلسه کمیته فنی فدراسیون شطرنج به ریاست استاد بزرگ پریدر و با حضور مسئول کمیته فنی شنبه 5 اسفندماه در محل سالن جلسات فدراسیون برگزار و مصوبات جلسه مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

استاد بزرگ شادی پریدر ضمن تمجید از فعالیت‌های کمیته فنی با اشاره به اینکه مصوبات جلسات کمیته فنی بایستی راهگشای مشکلات و دغدغه‌های ذهنی ورزشکار و خانواده‌ها باشد و تصمیمات آتی در توسعه و تعالی سطح کیفی و فنی آن‌ها موثر باشد، اضافه کرد: برای تیم‌های ملی ب آقایان و بانوان برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و با توجه به عدم حضور آن‌ها در جام ملت های آسیا و دور ماندن از شرایط ایده‌آل به جهت کسب ریتینگ و نورم‌های لازم برای آن‌ها اردوهای آماده‌سازی برقرار خواهیم کرد و شرایط حضورشان در مسابقات بین‌المللی را فراهم می‌کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: کمیته فنی از کمیته‌های مهم و تاثیرگذار فدراسیون است و بایستی تصمیمات اعضاء کمیته عادلانه باشد به دنبال آن هستیم که ماحصل و دست‌آورد آن برای جامعه شطرنج نمایان شود در غیر این صورت فایده‌ای ندارد.

در این نشست تخصصی پیرامون نحوه انتخاب و حضور اعضای تیم ملی آقایان و بانوان جهت اعزام به مسابقات المپیاد جهانی، شرایط آیین‌نامه مسابقات قهرمانی کشور آقایان و بانوان که در دو مرحله برگزار خواهد شد و همچنین مفاد آئین نامه‌های مسابقات رده‌های سنی قهرمانی کشور و شرایط حضور در مسابقات آسیایی گفت‌وگو صورت گرفت. در ادامه این جلسه در خصوص شرایط و نحوه اعزام بازیکنان منتخب به مسابقات جام جهانی رده‌های سنی به گرجستان تبادل نظر صورت گرفت.

گفتنی است؛ جلسه کمیته فنی فدراسیون شطرنج با حضور استادبزرگ شادی پریدر سرپرست فدراسیون، دکتر مهدی شکوری مشاور عالی، استادبزرگ اصغر گلی‌زاده سرپرست کمیته فنی، استادبزرگ پوریا درینی، استادبزرگ شاهین لرپری زنگنه، استادبزرگ مبینا علی‌نسب، استاد فیده محمدرضا افشاری، استاد فیده بهروز مرادی و استاد فیده عباس خاکپور برگزار شد.