خبر فوری: غول‌کشی بانوان شطرنج‌باز/ باخت تیم اول مسابقات مقابل ایران اسامی قبول شدگان دوره مربیگری درجه سه البرز استاد "اردشیرپور" از شطرنج‌بازان و مربیان خوش سابقه کشورمان درگذشت. دختران دعوت شده به اردوی رده‌های سنی 8 تا 12 سال اعلام شد برگزاری دوره مربیگری توسط استاد بزرگ مرتضی محجوب تمجید فدراسیون جهانی از عملکرد خادم‌الشریعه پوررمضانعلی: عملکرد خادم‌الشریعه در المپیاد جهانی فیده فوق‌العاده بود برد مقصودلو مقابل قهرمان سابق جهان/ ایران در جدول رده‌بندی دو پله صعود کرد خراسان رضوی قهرمان شد/ البرز در جایگاه دوم ایستاد در تازه ترین رده بندی فداسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با صعود چشمگیر 29 پله ای در رده های و پنجاه و یکم قرار گرفت

جزئیات خبر

۱۰ اسفند ۱۴۰۲

«پرهام مقصودلو» سوپر استاد بزرگ شطرنج ایران برابر پراگناناندا شطرنج‌باز شماره یک هند و نایب قهرمان جام جهانی به پیروزی رسید.

پرهام باز هم برد؛ گرد و خاک شطرنج‌باز شماره یک ایران برابر نایب قهرمان جهان در دور دوم مسترز پراگ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، پرهام مقصودلو با پیروزی در دورهای اول و دوم برابر اساتید بزرگ لهستانی و هندی در صدر جدول قرار گرفت. پراگناناندا پیش از این دیدار با لایوریتینگ 2751 در رده 11 جهان قرار داشت اما 5 پله سقوط کرد. مقصودلو با این پیروزی با 3 رده صعود در رنکینگ جهانی به رتبه 25 شطرنج جهان رسید.

پرهام مقصودلو در حالی در این دیدار برابر حریف شکست ناپذیر هندی پیروز شد که برتری نسبی آنچنانی نداشت و در «وسط بازی» رقابت بسیار نزدیک دنبال میشد اما پرهام در «آخر بازی» مقتدرانه ظاهر شد و پراگناناندا را زمین گیر کرد.

مقصودلو با این پیروزی رتبه یک جدول این فستیوال را به خود اختصاص داده است و در دیدار بعدی مهره‌های خود را برابر وینست کایمر استاد بزرگ آلمانی صف‌آرایی خواهد کرد. وینسنت آلمانی در دو بازی تنها یک مساوی کسب کرده اما پرهام در اوج آمادگی قرار دارد.